Koktajle- idealny sposób na poranek w biegu. Taki rodzaj śniadania czy też przekąski jest ostatnimi czasy bardzo modny szczególnie wśród sportowców, jak i osób prowadzących zdrowy styl życia. Możemy miksować zarówno owoce jak i warzywa, tworząc niepowtarzalne wariacje smakowe.

Dodając siemię lniane dostarczamy organizmowi kwasów omega-3, unikniemy zaparć, pozytywnie wpłyniemy na poziom glukozy i cholesterolu we krwi.

Dodając nasiona chia dostarczamy organizmowi wapń, błonnik, cynk i wiele innych minerałów i witamin.

Jakie warzywa i owoce będą najlepszym rozwiązaniem ?

Banan- przede wszystkim skarbnica potasu, a także witaminy A, C, E i K.

Truskawki- szczególnie polecamy teraz, gdy jest na nie sezon. Zawierają pektyny pobudzające pracę jelit, przyspieszają przemianę materii. Są także źródłem witaminy C, której posiadają naprawdę sporo.

Pomarańcze- bogate w beta-karoten, witaminy z grupy B, a także witaminę C.

Szpinak- bogaty w żelazo, wspomaga przyrost masy mięśniowej, zapobiega odkładaniu się tłuszczu w organizmie oraz zmniejsza ryzyko chorób nowotworowych.

Natka pietruszki- wzmacnia i oczyszcza organizm, zawiera dużo witamin C i beta-karotenu, ma także zbawiennie działanie na naszą cerę.

Koktajle mają same zalety- zachęcam Was do spróbowania różnych kombinacji. Na pewno znajdziecie tą jedyną recepturę na swój ulubiony i już się z nim nie rozstaniecie 😉

Written by Madzia