O pięknej sylwetce marzy każdy. Aby ją osiągnąć, jesteśmy gotowi na wiele wyrzeczeń. Drakońskie diety, rezygnacja z ulubionych potraw, wylewanie siódmych potów na siłowni – wszystko to ma nam pomóc w osiągnięciu celu. Nie zawsze jednak te działania pozwalają schudnąć, a nawet jeśli zbędne kilogramy się zrzuci, to i tak po chwili wracają one wraz z efektem jo-jo.

Wiem z autopsji, że każdy kto chce schudnąć, chciałby aby efekt był „natychmiastowy” .

Sama borykałam się, a nawet nadal borykam z nadmiarem kilogramów. Wiem doskonale co znaczy „walka” o każdy kilogram.
Po ciąży ważyłam prawie 110 kg 
😱 !!!!
Sięgałam w życiu już chyba po wszystkie możliwe diety i sposoby na szczupłą sylwetkę:(

Jest jednak skuteczna metoda na utrzymanie pięknej sylwetki – stałe zdrowe odżywianie się oraz stopniowe gubienie kilogramów w myśl zasad zdrowego odchudzania. Uwierzcie dluuuugo do tego dorastałam :((


zdjęcie różni ok 20kg i rok czasu 🙂 

Pytaniem pozostaje tylko po jakie produkty spożywcze wtedy sięgać.

Zdrowe odżywianie, które pozwala również na gubienie zbędnych kilogramów to przede wszystkim dieta oparta na produktach o niskiej zawartości tłuszczu, bez słodyczy, napojów gazowanych i zdrowego pieczywa. Nie oznacza to jednak, że zdrowe odżywianie czy odchudzanie oznacza głodówki. Wręcz przeciwnie ! dopiero jedząc zaczęłam chudnąc:) Jedzone posiłki powinny dostarczać do organizmu niezbędne witaminy, minerały i pierwiastki, a także zapewniać energię na cały dzień. Dietetycy podkreślają, że chcąc zdrowo jeść, wcale nie trzeba rezygnować z ulubionych praw, często wystarczy tylko sięgnąć po zdrowe i naturalne zamienniki.

Zalety zdrowego odżywiania

Zdrowe odżywianie wpływa przede wszystkim na nasze zdrowie i samopoczucie. Jedząc zdrowo, lepiej się czujemy, a także minimalizujemy ryzyko wystąpienia niektórych chorób np. nowotworowych, cukrzycy, miażdżycy chorób serca. Wraz ze zdrową dietą do organizmu będzie się też dostarczać cenne minerały i witaminy, które poprawią wygląd naszej skóry i włosów, paznokci. Rezygnacja z przetworzonych dań, słodyczy i gazowanych posiłków pozwoli zachować smukłą sylwetkę i to bez konieczności stosowania drakońskich diet. Według najnowszych zaleceń pewności codziennie jeść 9 porcji warzyw i owoców. To jednak niejedyne zależy zdrowego żywienia. Jakie są inne?

Dla mnie to przede wszystkim MOJE samopoczucie PSYCHICZNE ! Niesamowite jak inne staje się życie 🙂

Będę Wam teraz opowiadała w kolejnych artykułach o tym co i jak zrobiłam… ile miałam upadków i wzlotów… Jak walczyłam, ile przegrałam, co wygrałam. Ale nie wszystko na raz 🙂

Zacznijmy od kilku podstawowych rzeczy, które należy wdrożyć 🙂

Regularność posiłków

Chcą zdrowo się odżywiać należy zadbać o to, aby codziennie jeść regularnie i w odstępach do 3-4 godzin. Podstawą jest pożywne śniadanie, które doda energii na pierwszą część dania i zapobieganie spożywaniu nadmiaru kalorii w jego drugiej części. Co do zasady między posiłkami nie powinno się podjadać, jednak dietetycy przekonują, że czasem warto sięgnąć po zdrowe przekąski np. batony czekoladowe RAW bez glutenu.

Bogaty jadłospis

Zdrowy jadłospis to ten urozmaicony i dostarczający do organizmu różne makro i mikroskładniki. Chociaż zasady zdrowego żywienia każą bazować na owocach i warzywach, to nie można zapominać też o mięsie, rybach, produktach zbożowych, mleku i jego przetworach. Zawarte w nich składniki są także niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu.

Produkty naturalne i nieprzetworzone

Zdrowa dieta to nie tylko rezygnacja z nadmiaru cukru oraz fast foodów, ale i ograniczenie tych produktów spożywczych, które można kupić w zwykłym sklepie, a które zawierają konserwanty, wzmacniacze smaku i zapachu. Należy również unikać produktów zawierających duże ilości tłuszczów i soli – niekorzystnie wpływają one na zdrowie. Należy pamiętać, że żywność przetworzona cechuje się niską, a nawet zerową zawartością składników odżywczych. Zamiast tego warto wybierać ekologiczne produkty. I tak np. zamiast zwykłego chleba można sięgnąć po chleb esseński żytni BIO  czy babkę jajowatą w łuskach.

Nawadnianie organizmu

Woda jest podstawą prawidłowego funkcjonowania organizmu. Bierze ona udział w wielu procesach oraz transportuje substancje odżywcze. Zasady zdrowego odżywiania mówią, aby dziennie spożywać 1,5-2 litry płynów, a w upalne dni do 3,5 litrów. Należy pamiętać, że nawadnianie organizmu to nie tylko picie wody, ale i soków, naparów ziołowych czy herbat. Dobrze jednak jest unikać wysoko przetworzonych soków oraz napojów gazowanych.

Uwaga na słodycze

Wielu osobom wydaje się dziwne, że zdrowe odżywianie nie każe całkowicie zrezygnować ze słodyczy. Radzi ono jedynie, aby unika tych, które są pustymi kaloriami i nie zadawaj żadnych składników odżywczych. Pełne są one cukrów prostych, które prowadza do nadwagi, próchnicy zębów, a także zaburzeń poziomu glukozy we krwi. Dlatego, zamiast po zwykłe słodycze lepiej sięgnąć po zdrowe batony np. baton kokosowy RAW bezglutenowy czy baton czekoladowy z białkiem konopnym i spiruliną. Są to zarodowe słodycze, które dodadzą energii i będą świetną przekąską. Warto również pamiętać, że pyszne i pożywne desery można zrobić samemu. Masło orzechowe ACTIV z białkiem można  połączyć z bananem lub jabłkiem, szybko tworząc smaczny i zdrowy deser.

 MOJE ULUBIONE 😍

Zamieniaj smażenie na pieczenie i gotowanie

W zdrowym odżywianiu, a także odchudzaniu liczy się nie tylko to, co się je, ale i jak się to przygotowuje. Trzeba pamiętać, że olej to puste kalorie, dlatego smażenie należy zamienić na pieczenie, a najlepiej gotowanie na parze. Dzięki temu z produktów spożywczych nie będą uciekać witaminy i minerały.

Wprowadzenie do życia zasad zdrowego odżywiania może wydawać się trudne. Osoby, które dopiero zaczynają z nim przygodę, nie wyobrażają sobie całkowitego wywrócenia jadłospisu do góry nogami. Często też utożsamiają zdrowe jedzenie z tym niesmacznym. Tak nie jest i można się o tym przekonać, sięgając po pożywne, ale i smaczne masło orzechowe z białkiem czy batony bez glutenu.

Oczywiście to nie koniec ! 😉

W kolejnych artykułach pokaże Wam wiele innych rzeczy, które wpływają na nasze zdrowie, sylwetkę, psychikę:) Jak ja sobie z tym radzę , co robie, czego nie..

Zdjęcie pełnej przemiany- ponad dwuletniej  pokażę Wam na FINAŁ 🙂 chcecie?

A Wy jakie macie doświadczenia z odchudzaniem czy po prostu zdrowym odżywianiem ?:)

Written by Madzia