Piękne włosy, piękne paznokcie – witaminy, które musisz zażywać
Mocne paznokcie i piękne, błyszczące włosy to marzenie każdej kobiety. Niestety wiele  nas zmaga się z problemami w tym zakresie. Przyczyna tego zazwyczaj jest prosta: niedobór w organizmie podstawowych witamin i minerałów. Braki ważnych składników odżywczych zazwyczaj w pierwszej kolejności objawiają się matowieniem czupryny, słabymi paznokciami oraz przesuszoną skórą. Zobacz, jakie witaminy wzmacniają włosy i paznokcie.

Piękne włosy, piękne paznokcie – jak to osiągnąć?
Piękne, zdrowe włosy i paznokcie są efektem nie tylko zabiegów kosmetycznych i pielęgnacyjnych, którym je poddajemy, ale i naszego stylu życia. Na ich kondycję wpływa przede wszystkim to, co jemy. Jeśli nasz codzienny jadłospis nie zawiera odpowiednich składników mineralnych, witamin i makroelementów to włosy będą matowieć, łamać się i wypadać. Uboga w witaminy dieta odbije się też na paznokciach – będą one łamliwe, rozdwajające się, a na płytce paznokciowej może dochodzić do przebarwień. Wszystko to jest skutkiem niedoborów w organizmie ważnych substancji. Aby je wyeliminować, należy przyjrzeć się własnej diecie i zmienić nawyki żywieniowe na te zdrowe. W wielu przypadkach rekomendowane jest też rozpoczęcie suplementacji. Suplementy diety na zdrowe włosy i paznokcie bez problemu znajdziemy w aptekach. Dostępne są one bez recepty.

Witaminy na zdrowe włosy i paznokcie
⦁ Witamina A, czyli retinol –  odpowiada za zdrowe włosy; w organizmie pobudza naturalne wydzielanie kreatyny, która buduje strukturę włosa; duże pokłady witaminy A znajdziemy w żółtkach jaj, pełnotłustym mleku, produktach nabiałowych, tranie oraz wątrobie; uzupełniać niedobory można również poprzez spożywanie produktów bogatych w prowitaminę A, czyli beat- karoten; znajduje się on w pomarańczowych owocach i warzywach np. marchewce;
⦁ Witamina B – niedobór witamin z grupy B objawia się przede wszystkim przesuszonymi i wypadającymi włosami;  witaminę B znajdziemy m.in. w kiełkach pszenicy, podrobach, zielonych warzywa, orzechach, rybach, nasionach słonecznika i pełnoziarnistym pieczywie;
⦁ Witamina C – jest ona niezbędna, aby wspomóc proces wchłaniania się żelaza, które buduje zarówno zdrowe paznokcie, jak i włosy oraz przeciwdziała anemii; głównym źródłem tej witaminy są świeże owoce i warzywa.

Piękne włosy, piękne paznokcie – nie tylko witaminy
Na kondycję włosów i paznokci wpływają nie tylko witaminy, ale i minerały. Cynk, miedź i krzem sprawiają, że paznokcie są mocne, a włosy błyszczące. Wynika to m.in. z faktu, że uczestniczą one w procesie wytwarzania białka, czyli substancji niezbędnej do prawidłowego wzrostu paznokci oraz melaniny, która odpowiada za barwnik włosów. Pierwiastki te znajdziemy w orzechach, migdałach, pestkach dyni oraz słonecznika, kalarepie, selerze, rzodkiewce.

Written by Madzia